אריאל אריאב
מאמן אישי בשיטת NLP

כל אדם יכול לייצר שינוי משמעותי בחיים שלו – גם אתם!

רחוב יוסף קארו 27, תל אביב
ariavariel@gmail.com | 052-669-3931

אריאל אריאב
מאמן אישי בשיטת NLP

כל אדם יכול לייצר שינוי משמעותי בחיים שלו – גם אתם!

רחוב יוסף קארו 27, תל אביב
ariavariel@gmail.com | 052-669-3931

סרנדיפיטי - כשהחיים מלאים בהפתעות

הסבר: סרנדיפיטי הוא גילוי מקרי או הדרך לנצל את ההזדמנויות שעומדות בפנינו גם אם לא לשם כיוונו.

הדרך הכי קלה המקובלת והשימושית ביותר להסביר מה זה סרנדיטיפי היא השימוש בסיפור של שאול שכשהלך לחפש אתונות שאבדו לאבא שלו ובדרך פגש את שמואל הנביא. בפגישתם הודיע שמואל לשאול שהאתונות כבר נמצאו והוא אינו צריך לעסוק בחיפושן. בנוסף הוא הודיע לו שאלוהים בחר בו למלך ישראל, ומשח אותו למלך. וכך שאול, שיצא מביתו רק כדי לחפש את האתונות, זכה במלוכה.

איך אומרים היום – זה בום.

נכון שהיום אנחנו פחות מחפשים את האתונות שאבדו – אבל האתונות יכולות להיות מטאפורה להרבה דברים שאנחנו מחפשים או מאוד רוצים שיקרו לנו, וזו  ההזדמנות שדרכה אפשר לגלות עולמות חדשים, ללמוד ידע חדש ומכלול ההיכרויות שפרושות בפנינו בזכות אותן רשתות חברתיות שמזמנות לנו מידע שבעבר לא היה זמין לנו.

לדוגמה אתם מחפשים בחנות מקוונת למשל חולצת טריקו אבל בזכות הטכנולוגיה של הרשתות החברתיות (מעצבנת מסכים) הפיד שלכם יהיה מוצף במידע שקשור ישירות או ליד הערך שחיפשתם שמגלות לכם אופציות אחרות וחדשות – באופן כמעט ואקראי.

ההזדמנויות היום הן חסרות גבולות, אנחנו כל הזמן מסתובבים סביבן או לידן והן יכולות  להוביל אותנו למקומות חדשים בחיים אם רק נדע לנצל אותן נכון. קוראים לזה לפקוח עיניים ולשתף בצרכים שלנו.

בפוסט הקודם הזכרתי את הדודה שרוצה לשדך לכם, כן אני יודע זה ממש מעצבן, עתיק ומביך, אבל אנחנו אף פעם לא יודעים אם זו ההזדמנות המקרית שיכולה לשנות לנו את החיים.

יש שיגידו אח"כ איזה מזל שהסכמתי לצאת לדייט אחרת מי יודע אם היינו נפגשים, אבל זה ההבדל האם זה באמת המזל?  האם אנחנו צריכים להיות פסיביים או אקטיביים, האם לנצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכנו או להמשיך הלאה.

אז זה בהחלט לא מזל – זה עניין של הנעה לפעולה, זה העניין בלקחת צעד אחד למקום שאנחנו עדיין לא מכירים, לנצל את האקראיות ולהפוך אותה להזדמנות.

 כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להשתמש באקראיות המזדמנת ולראות אם היא מתאימה לנו מבלי לדחות אותה – כי איך אני תמיד  אומר – מקסימום זה יצליח ואם לא – לפחות נתתם צ'אנס.

החיים האמתיים והווירטואליים מייצרים לנו כל רגע אפשרויות מפתיעות שיכולות להפוך אותנו ממחוסרי או ממחפשי עבודה לבעלי תפקיד שחלמנו עליו. איך? פשוט לפרוס את המטרה שלנו בפני אנשים חדשים שאנחנו פוגשים, לעניין אותם – הנה הזדמנות לקחת את החיים שלנו ממקום פסיבי לאקטיבי.

כנ"ל למחפשי זוגיות – רואים מישהו שמוצא חן בעיניכם – תשדרו עניין, תיגשו, תדברו תציגו את עצמכם, זה אולי יהיה מביך ברגעים הראשונים אבל אח"כ זה יהיה קל ומפתיע.

אנחנו צריכים להיות ערניים להזדמנויות האלה, לראות את האנשים שנמצאים במרחב שלנו, לא להיות שקופים ובטח לא להפוך אותם לשקופים. גם רק להגיד בוקר טוב למנקה הרחוב שרובנו לא רואים אותם, יכול להפוך למפגש נחמד של אמירת שלום שעושה נעים לשני הצדדים גם אם בסופו של דבר אין ביניכם כלום ושום דבר.

אם אנחנו רוצים להכניס ערך חיובי לחיים שלנו – אנחנו אחראים על הפעולה הזו.

תתחילו לחייך, להגיד שלום, לדבר עם זר אקראי שמטייל עם הכלב, לייצר חברויות חדשות, לא להתעלם, כי בסוף בתוך כל המרחב שאנחנו חיים קיימות מלא הזדמנויות שרק מחכות שנתפוס אותן ונעוף איתן הכי גבוה שאפשר.

אז סרנדטיפי – זה כל הסיפור

נכתב בלשון זכר אך פונה לכל המגדרים.

דברו איתי, צרו קשר, יש מצב שאוכל לעזור לכם.